Elérhetőségek
+36-30-684-3336 info@actcontroll.hu
Vezetői visszajelzés
Tréningmodulok:
• a visszajelzés célja,
• a visszajelzés szerepe,
• a visszajelzés szándéka,
• a visszajelzés formái,
• a visszajelzés folyamata,
• a visszajelzés szabályai.
 
 
A munkahelyi, ún. külső motivációk egyik meghatározó eleme a vezetővel való kapcsolat minősége. Az exit interjúkon, vagy azt követően, négyszemközt a folyosón, amikor erős a „majd most akkor jól megmondom” késztetés, gyakran derül ki, hogy ez a külső motivációs tényező sérült.
Egy vezető megítélése azon múlik, hogy milyen emberi és szakmai tekintélyt teremt meg maga körül. Mindezek formális és informális szituációkban erődősödnek, vagy gyengülnek, két munkatárs, vagy akár az egész vállalat szemében, az adott szituáció függvényében.
 
Minden vállalatnál, minden területen folyamatos a feladatvégzés. Mindezeket figyelembe véve a visszajelzés a vezetői feladatok közül a legalkalmasabb eszköz arra, hogy saját megítélésünket közvetlenül és folyamatosan befolyásoljuk. Építjük, vagy romboljuk. Érdemes egy pillanatra elgondolkodni rajta.
 
Mennyire használjuk ki vezetőként ezt a lehetőséget? Mennyire érzik a munkatársak közvetlen emberi és szakmai jelenlétünket? Mennyire alkalmazzuk tudatosan azokat az eszközöket, melyek a személyiségünkkel harmonikusak, hitelesek?
 
Álljunk meg. Akkor ez egy érdekalapú készségrendszer, ahol a munkatárs csak addig fontos, amíg felhasználható a vezetői megítélés támogatására? A cáfolás nem morális elvekre, hanem logikára épül.
 
Egy vezetői visszajelzés – függetlenül attól, hogy 3, vagy 30 perc áll rendelkezésre -, akkor hiteles, ha a munkatárs számára testreszabott. Ha fejlesztő célú, kritikus, de nem személyeskedő, ha érvekkel alá támasztott, ha őszinte, eredményes.
 
A kör bezárult. Ha megfelelő, mindenki épül belőle. Csak akkor épül belőle. Nem is olyan egyszerű. Érdemes gyakorolni. A visszajelzés tréningen.
2011. Copyright ActControll Kft.